Innowacja i tradycja
W naszej szkole działa firma symulacyjna „Matrix”, która jest miejscem praktycznego kształcenia słuchaczy w warunkach maksymalnie zbliżonych do rzeczywistości gospodarczej. Jej istotą jest symulacja, czyli wzorowanie się na pracy autentycznego przedsiębiorstwa, w którym wszystkie operacje finansowo-gospodarcze są identyczne z działaniami prawdziwej firmy, jedynie towary i pieniądze są fikcyjne.
REGULAMIN firmy symulacyjnej
1. Nabycie przez słuchacza umiejętności sporządzania dokumentów, poznanie ich obiegu oraz treści dokumentów pod względem formalnym, merytorycznym i rachunkowym;
2. Poznanie przez słuchacza praw i obowiązków wynikających z umowy o pracę, a tym, samym przestrzeganie zasad regulaminu pracy;
3. Zdobycie umiejętności pracy w grupie, jak również samodzielne rozwiązywanie problemów;
4. Opanowanie umiejętności prowadzenia negocjacji w kontaktach handlowych (kwestia ceny, warunków sprzedaży, sporządzania umowy handlowej);
5. Poznanie przez słuchacza zasad funkcjonowania przedsiębiorstwa w powiązaniu z tzw. światem zewnętrznym – urzędy i instytucji (ZUS, Urząd Celny, Państwowa Inspekcja pracy). Zadanie to obejmuje umiejętność uzyskania określonej informacji, a tym samym umiejętność załatwiania określonej sprawy;
6. Nabycie umiejętności podejmowania trafnych decyzji, odpowiedzialności za każdą samodzielną decyzję;
7. Nabycie przez słuchaczy umiejętności prezentacji kwalifikacji, zdobytych umiejętności oraz pozytywnego wizerunku własnej osoby w kontaktach z przyszłym pracodawcą.
Wszystko o Firmie Symulacyjnej.
Proszę się zapoznawać. Centrala firm.
http://cku.zgora.pl/polska_centrala_firm_symulacyjnych_censym-23.php
Proszę zapoznać się z literaturą na temat firm symulacyjnych.
Literatura:
- K. Stasik-Moskal. Dydaktyczna Firma Symulacyjna. Warszawa.1997. – Biblioteka Narodowa.
- M. Olech-Klonecka. Firma symulacyjna: geneza, organizacja. Zielona Góra. 1997. – Biblioteka Narodowa.
- Red. A. Gadek. Koncepcja innowacyjnego kształcenia w reformującym się szkolnictwie wyższym: firma symulacyjna jako metoda dydaktyczna na studiach o profilu praktycznym. Tarnów. 2016. – Biblioteka Narodowa.
Polska Centrala Firm symulacyjnych:
http://cku.zgora.pl/polska_centrala_firm_symulacyjnych_censym-23.php