O zawodzie

Technik administracji jest osobą odpowiedzialną w firmie/instytucji za interpretację
i stosowanie przepisów prawnych z różnych dziedzin prawa. To osoba odpowiedzialna za opracowywanie projektów aktów administracyjnych, prowadzenie postępowania kończącego się wydaniem decyzji administracyjnej, przygotowywanie projektów umów cywilnoprawnych, porozumień, decyzji, regulaminów, instrukcji i innych dokumentów oraz aktów.

Jest osobą, która organizuje i gromadzi informację, dokumentację oraz prowadzi wewnętrzną koordynację działalności firmy/instytucji.

Technik administracji sporządza protokoły i sprawozdania z posiedzeń i zebrań, kontroluje i porządkuje akta prawne i dokumenty. Prowadzi korespondencję, redaguje pisma urzędowe, wykorzystuje nowoczesne urządzenia techniki i łączności biurowej.
Ponadto technik administracji posługuje się wskaźnikami ekonomicznymi i metodami analizy ekonomicznej, finansowo- księgowej i dokumentacją księgową.

Technik administracji jest to zawód z dużą przyszłością. Po wejściu Polski do Unii Europejskiej rośnie (i będzie rosło) zapotrzebowanie na wykwalifikowaną kadrę urzędniczą.

Możliwości pracy

Absolwenci technika administracji znajdują zatrudnienie w:

  • urzędach administracji państwowej i samorządowej wszystkich szczebli;
  • organizacjach społecznych;
  • zakładach usługowych;
  • urzędach skarbowych;
  • bankach;
  • a także w firmach, gdzie potrzebni są pracownicy umiejący poruszać się wśród zawiłości związanych z załatwianiem spraw w urzędach.

Kształcenie

W zawodzie technik administracji wyodrębniono 1 kwalifikację –
EKA.01. Obsługa klienta w jednostkach administracji

Kwalifikacja zawodów szkolnictwa zawodowego przewiduje możliwość kształcenia
w zawodzie technik administracji w 2-letniej szkole policealnej. Istnieje również możliwość kształcenia na kwalifikacyjnym kursie zawodowym w zakresie kwalifikacji A.68 Obsługa klienta w jednostkach administracji.